Start i dagpleje og mad

16. december 2008

Alder:
9 mdr.

Start i dagpleje og mad

Hej Helen

Malthe på snart 9 mdr er startet i dagpleje og det er gået ud over alt forventning, er glad når vi afleverer og træt når vi henter ;=) er glad i løbet ad dagen jvf. dagplejemor og sover godt i løbet ad dagen. Hænger lidt på daplejemor men det er vist meget normalt skal lige se omgivelserne an...

Problemet er faktisk kun maden... han begyndte så småt med rugbrødshapsere inden start i dagplejen og det gik rigtig godt, spiste lige knap 1 stk. Men efter han er startet der går det faktisk trægt... hvis vi er heldige spiser han en kvart - en halv....og så spiser han lidt mere når han står op fra lur.

Uheldigvis får han lungebetændelse..øv øv...og vi har nu haft ham hjemme i 5 dage, han er frisk nu...meeen det går stadig ...

Annonce

... trægt med maden... rugbrød spytter han ud, det virker som om det gør ondt når han tygger på det (han får lyst bondebrød) men hvis han får frugt eller bolle eller grød kan han godt spise det.... skal vi se tiden an eller hvad skal vi gøre... hans appetit har selvfølgelig været sparsom da han var syg... men syntes stadig at appetiten ikke er helt som den plejer... skal vi bare blive ved med at tilbyde ham rugbrødshapsere???

Tror også han er ved at få lidt tænder i overmunden, det kan måske være medvirkende til at det gør ondt for ham at tygge rugbrød.?? han får flaske inden sengetid og der er han begyndt at bide i sutten og drikker ikke så meget af den, er det igen gummerne eller?

Nå men håber at du har nogle gode råd ;=)

Bella

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Citrusfrugter

Hvis man har allergi overfor græspollen, så kan man nogle gange reagere på citrusfrugter som appelsiner og klementiner. Reaktionen vil ofte være kløe og hævelse af læber, mund og svælg. Og det bedste man kan gøre er ikke at spise de citrusfrugter, som man reagerer på.

Nogle børn vil også reagere med rødt udslæt om munden, når de spiser citrusfrugter. Det skyldes normalt frugtsyren, som generer barnets lidt sarte hud og handler således ikke om at barnet ikke tåler...

Læs mere i Babylex

Babyslynge

En babyslynge er et klæde, som man på forskellig vis binder omkring sig. Oftes er der et spænde eller en ring i den ene ende. Når Slyngen bindes fremkommer en lomme, hvori baby ligger eller sidder.

Slyngens fordel er at den yder støtte til hele babys krop og hoved, både når dit barn ligger og sidder. Der er mulighed for at variere bærestilling, hvilket er godt, hvis barnet bæres ofte eller længere tid af gangen.

I en babyslynge kan du normalt bære din baby længe...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg skriver da jeg gerne vil takke dig for dine råd og støtte. Lige da jeg læste dit brev blev jeg ked af det, for jeg ville for alt i verden være en mor, som giver sit barn opmærksomhed nok. Men du havde jo ret :0)

Jeg har fået det godt igen, er begyndt at arbejde og får medicin og går til samtaler ved en psykolog. Det har hjulpet mig meget.

Jeg vil sige 1000 tak til dig for at støtte mig og give mig råd.

Du hører nok fra mig igen

Knus fra mig