Brev:
Start i dagpleje og mad
16. december 2008
Alder:
9 mdr.
Start i dagpleje og mad
Hej Helen
Malthe på snart 9 mdr er startet i dagpleje og det er gået ud over alt forventning, er glad når vi afleverer og træt når vi henter ;=) er glad i løbet ad dagen jvf. dagplejemor og sover godt i løbet ad dagen. Hænger lidt på daplejemor men det er vist meget normalt skal lige se omgivelserne an...
Problemet er faktisk kun maden... han begyndte så småt med rugbrødshapsere inden start i dagplejen og det gik rigtig godt, spiste lige knap 1 stk. Men efter han er startet der går det faktisk trægt... hvis vi er heldige spiser han en kvart - en halv....og så spiser han lidt mere når han står op fra lur.
Uheldigvis får han lungebetændelse..øv øv...og vi har nu haft ham hjemme i 5 dage, han er frisk nu...meeen det går stadig trægt med maden... rugbrød spytter han ud, det virker som om det gør ondt når han tygger på det (han får lyst bondebrød) men hvis han får frugt eller bolle eller grød kan han godt spise det.... skal vi se tiden an eller hvad skal vi gøre... hans appetit har selvfølgelig været sparsom da han var syg... men syntes stadig at appetiten ikke er helt som den plejer... skal vi bare blive ved med at tilbyde ham rugbrødshapsere???
Tror også han er ved at få lidt tænder i overmunden, det kan måske være medvirkende til at det gør ondt for ham at tygge rugbrød.?? han får flaske inden sengetid og der er han begyndt at bide i sutten og drikker ikke så meget af den, er det igen gummerne eller?
Nå men håber at du har nogle gode råd ;=)
Bella